O mnie
Jestem neurologopedką i terapeutką integracji sensorycznej, założycielką Centrum Terapii Dziecięcej Toto, absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (logopedia) oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (neurologopedia). Jestem także członkinią Polskiego Związku Logopedów oraz Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Od 16 lat pracuję z dziećmi, a jednym z moich najciekawszych doświadczeń zawodowych była praca z dziećmi niesłyszącymi na maleńkiej afrykańskiej wyspie Zanzibar. W 2013 r. otworzyłam swój gabinet, który w 2020 r. przekształcił się w Centrum Terapii Dziecięcej Toto.
W Toto diagnozuję oraz prowadzę terapię neurologopedyczną z dziećmi z wadami genetycznymi, całościowymi zaburzeniami rozwoju, z deficytami neurologicznymi, z opóźnionym rozwojem mowy, z dziecięcą apraksją mowy oraz z wadami wymowy. Konsultuję również pacjentów przed i w trakcie leczenia ortodontycznego. Prowadzę także terapię SI oraz wykonuję diagnozy procesów integracji sensorycznej.
Specjalizuję się w terapii opóźnionego rozwoju mowy u dzieci od 1 do 3 r.ż. W pracy z najmłodszymi bliskie jest mi podejście podążania za dzieckiem (Metoda Floortime, responsywność, uczenie się poprzez zabawę) i terapia oparta na relacji, której integralną częścią jest obecność rodzica na spotkaniach. W kręgu moich zawodowych zainteresowań znajdują się również korekcja wad wymowy z wykorzystaniem mioterapii (przy współpracy z innymi specjalistami tj. fizjoterapeuta, ortodonta, osteopata, laryngolog) oraz terapia karmienia w kontekście wybiórczości pokarmowej.
Poza terapią i diagnozą swoich pacjentów prowadzę superwizje lub konsultacje wszystkich terapii odbywających się w Toto.
Przeczytaj więcej o pracy neurologopedy w Centrum Toto.
W czym się specjalizuję?
Sprawdź, w jakich obszarach mogę zaoferować profesjonalną pomoc

50 min
300 złotych polskich
Czym jest konsultacja neurologopedyczna?
W czasie konsultacji neurologopeda dziecięcy przeprowadza wywiad z Rodzicem lub Opiekunem, bada dziecko oraz omawia wszystkie wątpliwości i ewentualne wskazania do dalszej terapii. To także dobry czas na zadawanie pytań. W przypadku spotkania z młodszymi dziećmi (głównie poniżej 3 roku życia), złożonych problemów lub potrzeby przygotowania opinii, terapeuta może zalecić odbycie kolejnej wizyty w w celu wykonania większej liczby testów.
Konsultacja neurologopedyczna przeznaczona jest także dla Rodziców, którzy korzystali wcześniej z diagnozy lub terapii (w naszej lub innej placówce) i chcą skontrolować mowę dziecka.
- 180 zł / spotkanie
Czym jest terapia neurologopedyczna?
Terapia neurologopedyczna dla dzieci to seria indywidualnych spotkań, które odbywają się zawsze o tej samej porze w tym samym dniu tygodnia, np. w każdy czwartek o 17:00. Rodzic wybiera termin pierwszego spotkania, a system rezerwuje ten dzień i godzinę na czas nieokreślony.
Grafik spotkań jest dostępny w systemie internetowym, wystarczy się zalogować. W systemie można także dokonać zmian terminów zajęć – najpóźniej na dwa dni przed planowanym spotkaniem. Zmian można dokonywać wielokrotnie, w ramach jednego miesiąca kalendarzowego i maksymalnie na dwa tygodnie do przodu. W specjalnych okolicznościach i za zgodą terapeuty zajęcia mogą mieć formę online.
- 800 złotych polskich
Czym jest diagnoza SI?
Diagnoza SI to seria czterech spotkań, podczas których terapeuta przeprowadza wywiad z Rodzicem, obserwuje dziecko podczas testów diagnostycznych i konsultuje problemy. Wystarczy wybrać termin pierwszego spotkania, a trzy kolejne zarezerwują się automatycznie w odstępach tygodniowych.
- 160 zł / spotkanie
Czym jest terapia SI?
Terapia to seria zajęć, które odbywają się zawsze tego samego dnia tygodnia o tej samej godzinie, np. w każdy poniedziałek o 16:00.
Rejestracja na terapię jest prosta i szybka. Wystarczy wybrać termin pierwszych zajęć i potwierdzić wybór w kilku krokach. W ciągu 24 godzin nadejdzie e-mail z potwierdzeniem rezerwacji zawierający rachunek za bieżący lub kolejny miesiąc. W wyjątkowej sytuacji niedostępności jakiegoś dnia w cyklu (np ze względu wcześniejszą rezerwację lub urlop terapeuty), zajęcia nie będą zaplanowane.
Mimo stałych pór zajęć może się zdarzyć, że dziecko nie będzie mogło wziąć udziału w zajęciach. Wystarczy z odpowiednim wyprzedzeniem (2 dni) dokonać zmiany w rezerwacjach.
- 250 złotych polskich
- 800 złotych polskich
- 250 złotych polskich
Czym jest ADOS-2?
Przeprowadzenie testu ma na celu wywołanie u osoby badanej pewnych zachowań społecznych, ale w naturalnym kontakcie z diagnostą. Aspekty takie jak użycie określonego zestawu pomocy i przechodzenie przez ściśle zdefiniowane kryteria oceny wymagają bezwzględnego przestrzegania. Procedura badania umożliwia jednak taką elastyczność, że badanie przeprowadzone jest w formie zabawy, rozmowy i nie powoduje dystresu u osoby badanej.
W zależności od stopnia rozwoju zdolności językowych i wieku badanego stosowana jest jedna z pięciu możliwych wersji testu. Wybór taki umożliwia dostosowanie zadań do możliwości tego, kto jest badany. Pozwala to uniknąć stawiania nieadekwatnych wymagań, co opiera się na rozumieniu tego, że nastolatek czy dorosły wymaga innego traktowania niż małe dziecko.
Udział w samym badaniu wymaga odbycia wcześniejszej konsultacji wstępnej lub skierowania od innego specjalisty (lekarza lub terapeuty).
Kursy i szkolenia
Sprawdź, w jakich obszarach mogę zaoferować profesjonalną pomoc
-
Jak pobudzać aktywność osób niepełnosprawnych. (Centrum szkoleniowe KLANZA), 2011 r.
-
Opóźniony rozwój mowy - prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne. (Wydawnictwo FORUM) 2013 r.
-
Terapia wad wymowy. Wywoływanie i utrwalanie głosek. (mgr Agata Gładowicz Bojarska) 2014 r.
-
Nadmierne ślinienie się - techniki terapeutyczne. (mgr Marta Baj-Lider) 2014 r.
-
Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza i metody terapii. (dr Mira Rządzka) 2014 r.
-
Droga do umiejętności - terapia małego dziecka z autyzmem w nurcie rozwojowym. (mgr Anna Szczypczyk i mgr Joanna Wójtowicz-Pałasz) 2015 r.
-
Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC) cz.1 (Ewa Przebinda) 2015 r.
-
Metodyka Strategicznej Polistymulacji (I stopień). (Wojciech Skabek) 2015 r.
-
Zachowania trudne u osób z autyzmem i niepełnosprawnością. (mgr Andrzej Golonka) 2016 r.
-
Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych - autorski program dr Anny Regner cz.1 (dr Anna Regner) 2016 r.
-
Responsywność w terapii dziecka z autyzmem. (mgr Kamil Lodziński) 2016 r.
-
Kreatywne postępowanie logopedyczne z głoską S i SZ. (mgr Katarzyna Stępień) 2017 r.
-
Opóźniony rozwój mowy - kreatywne postępowanie logopedyczne. (Agata Gładowicz - Bojarska) 2018 r.
-
Skuteczne metody pracy w seplenieniu bocznym. (mgr Justyna Szablowska) 2019 r.
-
Karty Oceny Logopedycznej Dziecka - KOLD dla diagnozy dzieci w wieku od 1. miesiąca do 9 roku życia. (KomLogo) 2019 r.
-
Karty Oceny Słuchu Fonemowego - KOSF dla diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym. (KomLogo) 2019r.
-
Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej. (Agnieszka Dziedzic) 2019 r.
-
SMURF - Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej. (dr hab. prof UŚ Danuta Pluta - Wojciechowska) 2020 r.
-
Stymulacja traktu ustno-twarzowego. (Małgorzata Gawryl) 2020 r.
-
Skojarzenia do mówienia. (Ewa Grzelak) 2020 r.
-
Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji S/SZ wg A. Kittel (Barbara Paradowska) 2021 r.
-
Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia - podejście autorskie. (Ewelina Mendala-Kwoczek) 2021 r.
-
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia. (Ewa Grzelak) 2021 r.
-
Terapeuta karmienia z pasją - cykl szkoleń. (Marcelina Przeździęk, Agata Kalina, Aleksandra Kaczyńska) 2021 r.
-
Oswajam neofobię. (Marta Czerniewicz-Pietryga) 2021 r.
-
Neofobia żywieniowa. (Zuzanna Wędołowska) 2021 r.
-
Oswajanie w terapii karmienia (Marta Baj-Lieder) 2021 r.
-
Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka., mgr Agata Bujnik, Fundacja SYNAPSIS , 2022
-
Integracja Sensoryczna stopień 1 - moduł I - Neurofizjologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej, Stowarzyszenie Terapeutów Neurorozwojowych, Kraków 2023 r.
-
Integracja Sensoryczna stopień 2 - moduł II - Diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych, Stowarzyszenie Terapeutów Neurorozwojowych, Kraków 2023 r.
-
Integracja Sensoryczna stopień 2/2 - moduł III - Terapia integracji sensorycznej i diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych jako współtowarzyszących, Stowarzyszenie Terapeutów Neurorozwojowych, Kraków 2023.
-
KATIS - innowacyjny system wspierający diagnozę i terapię zaburzeń Integracji Sensorycznej dla dzieci poniżej 4 roku życia, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej SI, Warszawa 2024 r.
-
ADOS-2 W PRAKTYCE KLINICZNEJ - Niepubliczna Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna Centrum Wspierania Rozwoju MOTYL, lek. Patryk Domarecki, Warszawa 2024 r.
Moje artykuły
Przeczytaj artykuły, które napisałam, aby podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem
+1600
tylu pacjentom pomogliśmy
+24 000
przeprowadzonych spotkań
12
zatrudnionych specjalistów